~PENGEDAR SHAKLEE PUTRAJAYA~ : Kenapa urin jadi kuning terang selepas makan B-complex?

Assalamualaikum semua…

Harini Muni nak share tentang B complex….sebelum ni memang Muni dah amal B complex.. tapi Muni ambil dr klinik kerajaan je….mula berminat lepas dapat tahu artis Norjuma memang pengamal B complex…hihi….

Tentu ramai yang tertanya-tanya kan….adakah normal urin kuning lepas pengambilan B complex ni…

Jawapannya ya…sebab b complex shaklee ni berwarna kuning :)…

B-complex yang bewarna kuning tu lah penyebabnya….Kalau kita ingat balik, masa belajar SAINS tingkatan 2 kot, kita ada belajar tentang jenis2 vitamin. Ada vitamin larut air dan ada vitamin larut lemak (A, D, E dan K). B-complex adalah termasuk dalam vitamin larut air dan tidak disimpan di dalam badan, seperti beta-karotena dan vitamin E. Disebabkan sifatnya yang larut air, maka ianya akan dikeluarkan bersama urin apabila tidak diperlukan oleh tubuh.

Perubahan warna urin bergantung kepada jenis Vitamin B yang anda ambil, tak kiralah apa2 brand sekalipun, termasuklah Shaklee. Vitamin seperti Vitamin B1 (thiamine), Vitamin B3 (niacin) dan juga Vitamin B6 (Pyridoxine) dikenali sebagai berwarna putih dalam bentuk semula jadi mereka. Oleh itu,tiada perubahan ketara dalam warna urin anda. Tapi, Vitamin B2 (Riboflavin) adalah berwarna jingga dan oleh itu, ia juga mungkin menjadikan urin anda berwarna jingga / kuning terang.

Jadi tak perlu RISAU. Semua ni NORMAL. Kalau urin tak bertukar warna, itu patut kitarisau. Maknanya vitamin B tak larut air. Tak larut air, macam mana sel2 nak serap? Tapi, kalau kitatak nak warna urin jadi kuning terang, kenalah minumlah air putih banyak2. Conform urin jadi tiada warna. Tak percaya? Sila cuba.

Satu botol ni ada 120 biji…makan sebiji sehari je pun…so tahan lah 4 bulan..

Harga ???

Murah sangatlah…berbaloi…

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Untuk pertanyaan / konsultansi percuma berkaitan vitamin Shaklee hubungi Murni 012-657 8121 atau 012-429 8121.

Advertisements

~Vitamin B- B-Complex~

Vitamin B Penting untuk Kesihatan yang baik

120 biji tabs Ambil 1 biji sehari selepas makan

120 biji tabs
Ambil 1 biji sehari selepas makan


Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.

B yang Lengkap dan Seimbang
B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.

  • B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.*
  • Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.