Sayang Anak? Mesti Beri Fish Oil

Assalam.. cerita pasal anak asma atau peparunya berbunyi krik krik..confirm doc akan suruh amik neb untuk mencairkan kahak di paru2 nya. Itulah yg berlaku pada anak saya luqman haqeem bermula sejak umurnya 3 bulan. Amik neb tak jadi kenelah tahan wad. Neb setiap 2-3 jam gitu.. Dlm wad ramai plak kes yg sama mcm luqman. Sejak itu rutin saya adalah ke hospital bila luq demam. Sehinggalah genap setahun saya beranikan diri utk bg luq fish oil shaklee iaitu Omega Guard.

Ehh…mcm mana nak bg anak..mana boleh telan fish oil..tp sebagai ibu kenelah pandai mcm mana cara pun nak bg kat anak tu. Mudah je saya gunting capsul tu..picit minyak ikan dlm mulut anak..seminggu 2-3 biji je..

Haaa bila dah biasa mkn ubat…digigit nye je..dan pantang nampak omega guard tau..guling2 nak jugak..kekadang lebih 3 biji seminggu..

Selain omega bantu dlm masalah asma luq..omega juga ada dha utk perkembangan otak anak. Luq seorg yg cepat belajar..abc, 123,alif ba ta…alhamdulillah skang dah 2 tahun dah boleh semua tu. Happy kan!!

image

Inilah anak bujang saya!! Luqman Haqeem bersana Omega Guard!!

Advertisements