~Ajar Anak Tidak Bangun Malam~

Assalam, terpanggil untuk kongsikan pengalaman Muni untuk luqman (2 tahun) tidak bangun waktu malam untuk mintak susu.. Kalau bf senangkan, selak je..huhu

Untuk ajar luqman, tidak semudah Muni ajar kakak yaya dulu. Anak lelaki kot, lain macamnya, nakal nye, hangin nye..huhu

Ok..kekdah yang Muni gunakan adalah,

Malam 1 :
jam 9-10 malam sebelum tido, bagi susu, kenyang dah kan..
jam 2 pagi luqman bangun..nak ‘sucu’ nak sucu’…Muni buat tak tau je..sampai die senyap..
jam 2.30 pagi jerit lagi nak ‘sucu’ nak sucu’ menangis menangis..dah standby air masak dalam botol..bagi kat luqman, piunggg dicampaknye..nangis dan nangis lagi..hahaha..’uwat lain’ katanya..so ibu surrender..buat la susu campur sesudu teh Mealshake Shaklee..
misi gagal!!

Malam 2 :
seperti biasa sebelum tido minum sebotol susu.
jam 2.30 pagi nangis nangis nak ‘sucu’..hati ku kering, buat tak tahu je..kali ni air masak pun tak bagi..
papppp papppp!! luqman tepuknye muke Muni..hahaha sekali lagi ibu surrender..buat susu campur dengan Mealshake Shaklee..
misi gagal lagi!!

Dulu kakak yaya 2 malam dah berjaya sehingga kini, tak bangun dah malam mintak susu!! Alhamdulillah.

Malam 3 :
dah abih susu sebotol, die lelap.
jam 3 pagi, kalini ape nak jadi, jadilah, hati kene kering dan kental jangan bangun buat susu!!
nangis nangis, tendang perut Muni sume..hahaha..buat tak tahu dalam sejam jugak kot die merengek..ku biarkan je..sampai senyap sendiri..
misi berjaya!!
jam 5.30 Muni bangun, baru buat susu untuk yaya dan luqman tak lupa campur sesudu teh Mealshake Shaklee….haha malam ketiga baru berjaya.. Alhamdulillah, luqman tak nangis malam dah mintak susu..

Itulah cara Muni ajar anak untuk tidak bangun malam. So kita dan dia akan dapat tidur yang berkualiti. Bangun subuh, boleh uruskan hal anak-anak nak kesekolah plak. Pada pandangan Muni, bila umur anak dah 1 setengah tahun dah boleh ajar dah kot..

Semoga menjadi panduan, luqman sangat bijak, lasak dan nakal sebab makan Shaklee lah ni ye Muni. hihihi..Luqman makan Mealshake dan Omega Guard Shaklee.

Sekian, Muni Suka!!
image46

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s