Pengalaman Muni Dalam Penyusuan Susu Ibu

Salam..

Harini nak cite kisah penyusuan bagi ketiga-tiga anak Muni…:)
Yang sulung bernama Farah Lyana DOB 28/7/2006
Second bernama Marya Qalesya DOB 18/8/2010
Third bernama Luqman Haqeem DOB 9/4/2012

Farah, ibu hanya dapat menyusukan selama 10 bulan gitu..sebab masa tu Muni belum bekerja lagi. Kenape 10 bulan ye? Masa tu awareness pasal breastfeeding ni belum belajar sangatla, takde pengetahuan sgt..hanya tau wajib susukan selama 2 tahun je..cara dan bagaimana tu tak belajar dan tak de org ajar..:( ..Lepas 10 bulan farah minum susu Anmum yang madu tak silap muni. Tapi farah ni kurang minum susu..satu tin dalam sebulan tak habis2 lagi. Farah memang kurang minum susu…dari kecik asyik menangis je..Maklumlah pengalaman anak yg pertama..

Qalesya, anak ke dua. Tahan 6 bulan je..haha lagila kesian kat yaya ni. Lepas je abih pantang dah kene pegi outstation..manelah tak terganggu cita2 penyusuan tu..dengan tak banyak ilmu lagi. Lepas tu, yaya minum susu S26..mahal ooo. nak bagi yg terbaiklah katakan. Tak sama dengan kakaknye, yaya sangat suke minum susu..:)

Luqman, Alhamdulillah lebih lama dari kakak, kakaknya..luqman kini dah hampir nak setahun..masih tidak campur lagi..seronok tau bila bercerita pasal breastfeedg ni. Alhamdulillah dapat atasi segala pahit maung dalam perjalanan penyusuan ini. Dengan bantuan set penyusuan Shaklee juga. Tq Shaklee!! Muni harap ibu2 diluar sana juga belajarlah dari pengalaman, dan banyakkan bertanya, membaca pasal penyusuan susu ibu ini. Banyak kebaikkan sebenarnya.

So itu, pengalaman Muni..anak ketiga barulah bertekad betul2 untuk breastfeeding..sayangnye..alahai. Pengalaman anda Muni harap lebih indah lagi. Semoga kita ikhlas dan halalkan susu kepada anak kita. Muni gembira kalau ade ibu2 yang suke berkongsi dan kalau nak tau lebih lanjut bolehla hubungi Muni juga ya..012-657 8121. Feel free to contact.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s